Sayfalar

hosgeldin

13 Temmuz 2012 Cuma

İSÖM YAZ OKULU COŞKULU BİR ŞENLİKLE 2012 EĞİTİM DÖNEMİNİ TAMAMLADI


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Özürlüler Müdürlüğünün (İSÖM),  düzenlediği Yaz Okulu Eğitim Programı coşkulu bir kapanış şenliği ile 2012 eğitim dönemini tamamladı.



İSÖM toplumla özürlü arasındaki mesafeleri kaldırmak ve toplumumuzda özürlülük konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla gerçekleştirdiği projelerden olan “İSÖM Yaz Okulu Eğitim Programı” Fatih Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi’nde yaz okulu öğrencileriyle birlikte düzenlenen özel bir şenlikle başarılı bir eğitim dönemini daha geride bıraktı.


Hem Kendilerini Hem Yaşadıkları Sosyal Çevreyi Tanıdılar.  
İSÖM Yaz Okulu Eğitim Programı,  İstanbul genelinde 13 merkezde kapılarını öğrencilere açarak 12 Haziran’dan 12 Temmuz’a kadar tamamlayıcı ve bütünleştirici bir eğitim hizmeti sundu. 8-13 yaş Aralığında,  230 öğrencinin kaydıyla gerçekleştirilen 4 haftalık eğitim döneminde; Türkçe, Matematik, İngilizce,  Origami, Türk İşaret Dili, Müzik, Resim, Ebru, Sağlık, Makrome, Takı Tasarımı ve Rehberlik dersleri öğrencilere verildi. 1 aylık İSÖM Yaz Okulu Eğitim Dönemi boyunca haftanın 2 günü ders, bir günü sosyal aktivitelerle değerlendirildi.  Topkapı Sarayı, Miniatürk, Panaroma 1453, Oyuncak Müzesi, Dolphinarium Yunus Gösteri Merkezi gibi eğlence, kültür, sanat ve tarihi özellikte mekânların gezildiği sosyal aktivitelerde; öğrencilerin yaşadıkları sosyal çevreyi tanımaları, kültürel mirasla tanışmaları sağlandı.  Ayrıca İSÖM Bünyesinde düzenlenen özel eğitim aktiviteleri ile öğrenciler, dans, şiir, perküsyon ve satranç üzerine kendi yeteneklerini keşfetme imkanı buldular.


İSÖM Yaz Okulu Eğitim Programı Sosyal Bütünleşmeye Destek Oluyor.
İSÖM, özel ilgi ve eğitim gerektiren öğrencilerle, örgün eğitime devam eden öğrencileri her yıl düzenlediği Yaz Okulu Eğitim Programıyla bir araya getirerek bir kaynaştırma ortamı sağlıyor. Özel olarak düzenlenen eğitim müfredatı ve sosyal aktivitelerle sosyal bütünleşmenin amaçlandığı İSÖM Yaz Okulu eğitim sürecinde,  öğrencilerin birbirlerini tanımaları, sevgi ve saygıya dayanan bir ilişki kültürü oluşturmalarına destek olunuyor.


1 Gün Değil 365 Gün Özürlü ve Ailesinin Yanındayız, Destekçiyiz.
İSÖM Yaz Okulu Kapanış Şenliğinde özel öğrencilerle örgün eğitime devam eden öğrencilerden oluşan özel gösteri grupları;  birbirinden güzel canlı performans dans showları ve duygu yüklü okudukları şiirler, söyledikleri şarkılarla salonda coşku yüklü bir atmosfer oluşturdu. Kapanış programında bir konuşma yapan İSÖM Müdürü Bekir Köksal; Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın 1994 yılında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı yaptığı dönemde, yerel yönetimlerde ilk kez özürlülere dönük hizmete açtığı Özürlüler Koordinasyon Merkezi’nin günümüzde İSÖM adıyla hizmetlerine devam ettiğini bildirdi.  İSÖM’e kayıtlı 106 binin üzerinde özürlü bireye,  22 özürlüler merkezinin üzerinden hizmet ulaştırdıklarını ifade eden Köksal; Yaz Okulu Eğitim Programı da bu hizmetlerimizden bir tanesidir, dedi.  Özürlü ve ailesine şevk ve şefkatle hizmet ulaştırdıklarının altını çizen Köksal; “Hayata geçirdiğimiz yeni projelerle, 1 gün değil 365 gün özürlü ve ailesinin yanındayız”, mesajlarını verdi.



İSÖM Yaz Okulu Kapanış Programında 13 merkez ayrı ayrı gösteri yaparken İSÖM Yöneticileri her öğrenciye almış oldukları eğitim vesilesiyle özel bir katılım belgesi takdim etti, başarılarından dolayı öğrencileri kutladı.



1 Milyon 857 Bin 780 Seans Eğitim
2007 yılından günümüze özel ilgi ve desteğe ihtiyaç duyan çocuklarla, Milli Eğitim Bakanlığı Örgün Eğitim hizmetlerinden faydalanan çocukların eğitim aldığı İSÖM Yaz Okulu’ndan her yıl ortalama 200 ile 300 öğrenci faydalanıyor. Destekleyici ve bütünleştirici eğitim hizmeti sağlayan İSÖM; özürlü ve ailelerine meslek eğitimlerinden, ÖMSS/KPSS Kurslarına, psikososyal servis eğitimlerinden yasal haklara değin tümüyle eğitim hizmetleri kapsamında günümüze kadar 1 milyon 857 bin 780 seans eğitim hizmeti sunarak bu alanda ulaşılması zor bir başarıya imza attı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder