Sayfalar

hosgeldin

31 Mayıs 2012 Perşembe

Özürlü Çocukların Animasyonları İSÖM'ün Okullarda Yaptığı Toplu Gösterimler Sayesinde Akranları İle Buluşuyor


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Özürlüler Müdürlüğü'ne bağlı olarak faaliyet gösteren Yedi Kule Yedi Sanat Özürlüler Kültür ve Sanat Merkezi'nde eğitim alan 8 - 13 yaş aralığındaki farklı özür gruplarındaki çocukların hazırladığı "Metropol Düşleri - Yürüyorum, Duyuyorum ve Gürüyorum" isimli 3 filmin okullarda toplu gösterimi yapılıyor.

Proje kapsamında, biribirinden farklı özürlere sahip bireylerin büyük bir metropolde yaşarken neler yaşadıkları ve hissettikleri üzerine hikayelerin anlatıldığı ve her biri 2 - 3 dakika süren 3 filmin çekimleri gerçekleştirildi.


Animasyonları izleyen öğretmenler İSÖM'ün yaptığı çalışmaları memnuniyetle karşıladıklarını, yeni projeler için kurumlar arası işbirliğini arzuladıklarını ve filmlerin topluma özürlü bireylerle ilgili mesaj vermesinin de çok güzel olduğunu söylediler. Özellikle karma sınıflarda eğitim alan özürlü  ve özürsüz çocuklar arasındaki hoşgörünün ve farkındalığın artması için yapılan sanatsal çalışmaların önemli olduğunu vurguladılar.

Öğrenciler ise animasyonları çok beğendiklerini ve benzerlerini kendilerinin de yapmak istediklerini paylaştılar.

Toplu gösterimlerin yapılacağı okullar ve gösterim tarihleri şu şekide;


Fatma Süslügil İlköğretim Okulu
30 MAYIS 2012
Mimar Sinan İşitme Engelliler İlköğretim Okulu
31 MAYIS 2012
Kağıthane Cemil Meriç İlköğretim Okulu
1 HAZİRAN 2012
Doktor Sadık Ahmet Lisesi
4 HAZİRAN 2012
İbrahim Alaeddin Gövsa İlköğretim Okulu
6 HAZİRAN 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder