Sayfalar

hosgeldin

2 Ekim 2012 Salı

Sanat Herkes İçindir Projesi İle Taksim Meydanı Şenlendi


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Özürlüler Müdürlüğü (İSÖM),  Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’nın kabul etmiş olduğu " Sanat Herkes İçindir" Projesi kapsamında yetenekli özürlü çocukları bir  araya getirdi.



İSÖM, 1 Ekim 2012 Dünya Çocuk Günü kutlamalarında Taksim Meydanı'nda 10-12 yaş arası karma özür grubundan 50 çocuğun katılımı ile gerçekleştirdiği etkinliğe turistler ve vatandaşlar büyük ilgi gösterdi.


Özürlüler Müdürlüğü (İSÖM) , hızlı değişen ve gelişen sosyal yaşam içinde yeterince yer alamayan özürlü bireylere karşı kalıplaşmış ön yargıların aşılabilmesi amacıyla 2011 yılı içinde "Sanat Herkes İçindir" Projesi'ni hazırlayarak Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’na sunmuştu.  Proje yapılan değerlendirme sonucunda Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'nca kabul edilerek, yetenekli özürlü çocuklara büyük bir destek sağlandı.

İSÖM’ün “ Sanat Herkes İçindir” Projesi özürlü bireylerin sanatsal yönlerinin ön plana çıkartılarak toplum içinde eşit fırsatlar dahilinde sosyal yaşama katılabilmelerini amaçlıyor. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Özürlüler Müdürlüğü'nün kazanmış olduğu 5. Avrupa Birliği Projesi olması itibarıyla da dikkatleri çeken, Sanat Herkes İçindir, projesi aynı zamanda yetenekli özürlü çocukların birbirleriyle tecrübelerini paylaşma olanağı da sunuyor.



1 Ekim Dünya Çocuk Günü kutlamaları vesilesiyle Taksim Meydanı'nda 20 işitme özürlü çocuk, 15 görme özürlü çocuk, 5 bedensel özürlü çocuk ve 10 özürlü kardeşi İSÖM eğitmenleri ile birlikte plastik sanatlar atölye çalışmaları gerçekleştirdi.



Plastik sanatlar atölye çalışmalarında karma özürlü çocuklara,  doğadaki renkleri, formları gözlemleyerek, dokunarak, tanıyarak ve çözümleyerek yeteneklerinin geliştirilmesi hedefleniyor. 1 Ekim 2012 Dünya Çocuk Günü vesilesiyle gerçekleştirilen Sanat Herkes İçin’dir açık hava sanat eğitiminde, işitme ve görme özürlü çocuklar,  tel ve özel hazırlanmış çamurlarla görselleştirme çalışmaları yaptı. Resim çalışmalarında hayal gücü; doğaçlama çizimler, betimlemeler olarak olarak beyaz kağıtlara işlenirken ikinci aşamada çizimlere heykelleştirme teknikleri uygulandı.  Gören ve görmeyen, işiten ve işitmeyen öğrenciler, açık havada yapılan eğitim çalışmasında özellikle bir araya getirilerek hem birbirlerinin tecrübelerinden faydalanmaları sağlandı hem de ekip çalışmaları ile arkadaşlık bağlarının gelişmesine destek olundu. Ayrıca,  dokunma ve el becerilerine yönelik farklı etkinliklerle,  çocukların algı dünyalarının zenginleşmesine katkıda bulunuldu. 

Projeyi özel kılan bir başka yönü ise tüketim kültürüne karşı bir mesaj vermesi amacıyla atık malzemelerin tel ve kil ile heykel çalışmalarında kullanılacak olmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder