İstanbul
Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Özürlüler
Müdürlüğü (İSÖM), Avrupa Birliği Eğitim
ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’nın kabul etmiş olduğu " Sanat Herkes İçindir" Projesi
kapsamında yetenekli özürlü çocukları bir
araya getirdi.
İSÖM,
1 Ekim 2012 Dünya Çocuk Günü kutlamalarında Taksim Meydanı'nda 10-12 yaş arası
karma özür grubundan 50 çocuğun katılımı ile gerçekleştirdiği etkinliğe
turistler ve vatandaşlar büyük ilgi gösterdi.
Özürlüler
Müdürlüğü (İSÖM) , hızlı değişen ve gelişen sosyal yaşam içinde yeterince yer
alamayan özürlü bireylere karşı kalıplaşmış ön yargıların aşılabilmesi amacıyla
2011 yılı içinde "Sanat Herkes
İçindir" Projesi'ni hazırlayarak Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik
Programları Merkezi Başkanlığı’na sunmuştu. Proje yapılan değerlendirme sonucunda Avrupa
Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı'nca kabul edilerek,
yetenekli özürlü çocuklara büyük bir destek sağlandı.
İSÖM’ün
“ Sanat Herkes İçindir” Projesi
özürlü bireylerin sanatsal yönlerinin ön plana çıkartılarak toplum içinde eşit
fırsatlar dahilinde sosyal yaşama katılabilmelerini amaçlıyor. İstanbul Büyük
Şehir Belediyesi Özürlüler Müdürlüğü'nün kazanmış olduğu 5. Avrupa Birliği
Projesi olması itibarıyla da dikkatleri çeken, Sanat Herkes İçindir, projesi
aynı zamanda yetenekli özürlü çocukların birbirleriyle tecrübelerini paylaşma
olanağı da sunuyor.
1
Ekim Dünya Çocuk Günü kutlamaları vesilesiyle Taksim Meydanı'nda 20 işitme
özürlü çocuk, 15 görme özürlü çocuk, 5 bedensel özürlü çocuk ve 10 özürlü
kardeşi İSÖM eğitmenleri ile birlikte plastik sanatlar atölye çalışmaları gerçekleştirdi.
Plastik
sanatlar atölye çalışmalarında karma özürlü çocuklara, doğadaki renkleri, formları gözlemleyerek,
dokunarak, tanıyarak ve çözümleyerek yeteneklerinin geliştirilmesi
hedefleniyor. 1 Ekim 2012 Dünya Çocuk Günü vesilesiyle gerçekleştirilen Sanat
Herkes İçin’dir açık hava sanat eğitiminde, işitme ve görme özürlü
çocuklar, tel ve özel hazırlanmış
çamurlarla görselleştirme çalışmaları yaptı. Resim çalışmalarında hayal gücü; doğaçlama
çizimler, betimlemeler olarak olarak beyaz kağıtlara işlenirken ikinci aşamada
çizimlere heykelleştirme teknikleri uygulandı. Gören ve görmeyen, işiten ve işitmeyen
öğrenciler, açık havada yapılan eğitim çalışmasında özellikle bir araya
getirilerek hem birbirlerinin tecrübelerinden faydalanmaları sağlandı hem de
ekip çalışmaları ile arkadaşlık bağlarının gelişmesine destek olundu.
Ayrıca, dokunma ve el becerilerine
yönelik farklı etkinliklerle, çocukların
algı dünyalarının zenginleşmesine katkıda bulunuldu.
Projeyi
özel kılan bir başka yönü ise tüketim kültürüne karşı bir mesaj vermesi
amacıyla atık malzemelerin tel ve kil ile heykel çalışmalarında kullanılacak
olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder